Óbükk
Látogató- és Élményközpont

Komplex service design és kivitelezés /2019-2022/
Állapot: Indulásra kész

Kihívás

Egy élményközpontot kellett létrehozni a nulláról, amely izgalmas élményeket kínál minden korosztálynak. Kritérium volt, hogy előtérbe kerüljön a természetvédelem, a fenntarthatóság és az ökológiai lábnyom csökkentésének szerepe. Emellett vegye figyelembe a helyi sajátosságokat.
Senior fejlesztő kollégámmal vágtunk bele.

Megoldás

Egy komplex szolgáltatás, amely az épület kialakítását és egy interaktív élményt kínál. Az élmény ötvözi a szabadulószobák izgalmát az ismeretterjesztéssel, miközben a legmodernebb technológiák által egy sci-fi történetben találja magát a látogató. A cél a természeti környezet és a világ megmentése.

Szerepkörök

  • Service design
  • Marketing tervezés
  • UI / UX
  • 2D grafika
  • 3D grafika, és animáció
  • AR kiterjesztett valóság tervezés
  • VR Virtuális valóság tervezés
  • Projektmenedzselés
  • Videóvágás, VFX

A MEGVALÓSULÁS FOLYAMATA

Időben rendkívül hosszú folyamatról beszélhetünk, mivel több nem várt tényező is nehezítette az élményközpont létrejöttét. Az első tervek elkészítését követően már megkezdődött az építkezési munka, amikor beütött a kovid. Ekkor 1 év kihagyás után már nem volt friss az a koncepció, amelyet eredetileg elképzeltünk, ezért újra kellett gondolni az egész létesítmény célját és struktúráját. Ez kihatott a fizikális beépítések kivitelezésére is.

Folyamat Óbükk mobil

1

Kutatás
és adatgyűjtés

A térség deomgráfiai, turisztikai  és megközelíthetőségi jellemzőinek felderítése utat nyitott a további tervezési fázisokhoz.

2

Pénzügy és
Marketing tervezés

Az elsődleges fókuszcsoportok azonosítása után tervezhetővé vált a szolgáltatási portfólió B2B és B2C irányba. Az üzemeltetési költségek kalkulálhatóvá váltak.

3

Folyamatok menedzselése

A felépített stratégiához illeszkedő haladási ütemtervet hoztam létre és előkészítettem a  folyamatmenedzselő platformokat. A legalkalmasabb a Miro és az Instagantt volt.

4

ÉlményEK tervezésE és gamifikáció

Megvizsgáltam, hogy mely jellemzőkkel bírnak az elsődleges fókuszcsoportok. Az  igényeiknek kompenzálására alkalmas élményelemek mentén jött létre a komplex élmény tárház.

5

Arculati és
PR tervezés

Mivel az épület B2B mellett B2C vonalon egyaránt kínál lehetőségeket, így külön kidolgoztam a komplexum és az élmény egymáshoz illeszkedő arculatát és PR elemeit.

6

GRAFIKAI TERVEZÉS

Az elmélet után jöhetett a gyakorlat. Az attrakció teljes mozgókép, digitális és nyomtatott munkaanyagát grafikailag kidolgoztam.

7

Virtuális valóság
tervezés

Az élmény meghatározó része a sci-fi történetben a jövőbeni helyszínek bejárása. Ehhez felépítettem a valóságban is létező Nádasdi barlang jövőbeli változatát.

8

Kiterjesztett
valóság tervezés

Az attrakció egy másik fontos tényezője a kincskereséshez hasonló élmény átélése, amikor egy falon kell a tabletekkel kikeresni az információt, melyek a térben jelennek meg.

9

2D / 3D animációk
készítése

Ezen a konkrét projekten belül a reklámokhoz és élményhez szükséges animációkat készítettem el. Mivel némelyik holo-megjelenítőn lesz látható, oda kellett figyelni az FPS rátára.

10

Videó készítés

Az élményközpont marketing folyamataihoz elengedhetetlenül fontos reklámanimációt készítettem el és vágtam össze. Professzionális SFX elemek felhasználásával több verzió készült.

11

UX / UI tervezés

Több egymáshoz illeszkedő platform tervezését kellett megvalósítani. A település  oldala az élményközpont oldala, az „AR-app” és a „VR app” mellett a „vezér-app” tervezése volt a kihívás.

Köszönöm, hogy elolvastad!

Ha a látottak alapján úgy gondold,
hogy én vagyok a Te embered,
csak írj rám és én hamarosan keresni foglak!